| | gabortoth.com | napló | fórum | guilthee.com |
>>> LETÖLTÖM a legújabb kiadványt | DOWNLOAD the latest release <<<
| Astru / Nagaarum - ...a mizantrópia és elidegenedés újabb értelmezései... |
| (letöltések | downloads: 879) |
HÍREK TÖRTÉNET KIADVÁNYOK FOTÓK, VIDEÓK, CIKKEK IDE





megvásárolom | buy it
ngcprod.hun [at] gmail [dot] com

(CD)



16. HOMO MALEFICUS
( black / doom / post metal )
2017.05.03.
NGC Prod / GrimmDistribution


Nagaarum - hangszerek, ének, szövegek | instruments, vocals, lyrics

1. A Befalazott
2. Az Elvhű
3. Vassal Nevelt
4. Cipelők
5. Mens Dominium
6. Dolgunk Végeztével
7. Kolontár

össz.:
(7:18)
(5:22)
(5:26)
(6:07)
(6:24)
(9:57)
(4:25)

(45:35)



Az egyik legidegesítőbb emberi tulajdonság számomra az elvhűség. Mégpedig azért, mert veszélyes, aki túlzásba viszi, villámgyorsan vaskalapossá válik. Az emberek szeretnek az elveikre hivatkozni, ami sok esetben nem más, mint a makacsságuk által leképezett pajzs, ami az önigazolásuk eszközévé válik így. Ez egy könnyű módja a létezésnek, és a tárgyilagosság, következetesség alól felment. Ha az elveinket ésszerűen használjuk, és képesek vagyunk felismerni azt a pillanatot, amikor már mi szolgálnánk azokat, és nem azok minket, akkor tettünk egy lépést a következetes létezés felé. Ehhez sokat kell aprítanunk az egónkat is, és néha félretenni az elveinket. A dominancia éhezése, önmagunk kiemelése a szürke tömegből ismét csak egy betegség, a rövidlátóság melegágya. A Homo Maleficus pontosan arról szól, ami a kiadvány címe. Az ellenszenves, erőszakos, és fejlődésképtelen emberről. Amilyenek mindnyájan vagyunk...



letöltöm | download
(letöltések | downloads: 879)



megvásárolom | buy it
ngcprod.hun [at] gmail [dot] com

(kazetta / tape)



15. ASTRU | NAGAARUM - ...A MIZANTRÓPIA ÉS ELIDEGENEDÉS ÚJABB ÉRTELMEZÉSEI...
( funeral doom / symphonic / black metal / industrial )
(közös megjelenés) (split)
2017.01.21.
NGC Prod


Nagaarum - hangszerek, ének, szövegek | instruments, vocals, lyrics (1-2)
Astru - hangszerek, ének, szövegek | instruments, vocals, lyrics (3-4-5-6-7-8-9-10)

01. Nagaarum - Sarjadó
02. Nagaarum - Erjedő
03. Astru - A legnyersebb formákat birtokló erő eretnekeinek üldöztetése
04. Astru - Feledés az idő hasadékában
05. Astru - A nyereség remenyéért örömeiket feláldozók tudatlanságától való fokozódó viszolygás
06. Astru - Az őserők akaratának megismerése
07. Astru - Az undor holtszürke árnyainak vonulása a szellem biborvörös egén
08. Astru - Amig el nem hal az élet fénye a reménylő szemekben
09. Astru - Spiritus in machina
10. Astru - Az árvák karácsonya

össz.:
(9:59)
(9:59)

(3:11)
(1:45)


(2:19)

(1:20)

(1:48)

(2:22)
(3:49)
(4:18)

(40:50)



Hamarosan kifejtjük... Vagy nem...



letöltöm | download
(letöltések | downloads: 96)



14. PULZÁR
( ambient )
2016.09.30.
szerzői kiadás | author's edition


Nagaarum - szintetizátor, grafika | synthesizers, artwork

01. Köd
02. Utcaseprők
03. Stabilitás
04. Az óriás felfalja gyermekeit
05. Összeomlás
06. Szülővé válva

össz.:
(7:00)
(7:13)
(4:43)
(7:18)
(8:11)
(6:05)

(40:30)



A csillagok, csillagrendszerek életútját tekintve a legfontosabb mérőszám - ahogy az általában lenni szokott - a tömeg. A tömeggel fordítottan arányos a csillag élethossza. Egyenesen arányos a tömeggel viszont a rendhagyó viselkedésének időarányos hányada. Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, egy csillag viselkedése mennyire rendhagyó, többek között a Russell - Hertzspung diagramot hívhatjuk segítségül. Két csillagász, az amerikai Henry Norris Russell és a dán születésű Einar Hertzsprung által létrehozott diagramban az egyik tengelyen az abszolút fényesség, a másikon a színképtípus található. A koordináta-rendszerben elkülöníthető egy markáns sáv, ahol a „normális” csillagok tartózkodnak. Ezt hívjuk fősorozatnak. Az abszolút fényesség azt jelenti, hogy milyen fényesnek látunk egy égitestet 10 parszek (~33 fényév) távolságból, a színkép alapján pedig az égitestet alkotó anyagokról kaphatunk információt.

A történetünkben szereplő csillag egy a Napnál mintegy 10-szer nehezebb óriás. Élete rövidnek mondható, és halálát látványos égi jelenség az úgynevezett szupernóva állapot fogja jelezni. Ennek az állapotnak az egyik lehetséges terméke egy neutroncsillag. A perdületmegmaradás miatt gyorsan forgó, rendkívül sűrű, kompakt égi objektumot pulzárnak nevezik, ha a forgási és a mágneses tengelye nem esik egybe, mivel így a pólusainál kilökődött anyagcsóva miatt egy forgási kúp alakban sugározva „villog”.



letöltöm | download
(letöltések | downloads: 241)

megvásárolom



NUT - A néma vendég
(könyv - book - only in Hungarian)

2016.09.30.
Underground Kiadó

Második kiadás, ezúttal a hazai Underground Kiadó jóvoltából, ingyenesen letölthető elektronikus változattal.

A XXI. század második felében fénylő pontot vesz észre egy űrszonda egy sötét hold felszínén, ami furcsa, néha zavaros, ellentmondásos eseményláncolatot indít el. Az egyik legijesztőbb dolog, amikor nem tudunk különbséget tenni képzelet és valóság között. Ilyenkor kiléphetünk testünkből, kívülről szemlélve az eseményeket, esetleg fordítva, más idegen jelenlétet érzünk bensőnkben. A fordulatokban gazdag, örvénylő, időnként filozofikus témákat súroló sci-fi fő kérdése, hogy mi a megismerés, mi annak a menete, valamint hol lehet az a pont, ahol az emberi mivoltunkat meghatározó kíváncsiság már beteges jellemrajzokat formál meg.








megvásárolom | buy it
ngcprod.hun [at] gmail [dot] com

(CD)




13. D.I.M.
( blackened doom metal )
2016.04.17.
Endless Winter | GS Productions | Outer Line (Russia)


Nagaarum - minden hangszer és ének, szövegek, grafika | all instruments, vocals, lyrics, artwork

01. Rb
02. Cl
03. C
04. As
05. Hg
06. Ar
07. Md
08. Po
09. H

össz.:
4:48
5:24
1:31
5:25
3:29
5:26
5:57
3:26
5:17

40:43



A nagy felfedezések között van néhány, ahol a géniusz jelleme legalább olyan érdekes, mint maga a felfedezés. Sokféleképpen változhat az, aki nagy tetteket hajt végre. Vagy esetleg sehogyan sem változik. A lelki tartás az, ami közbeszólhat ilyenkor.
Ez a kiadvány egy olyan embernek állít emléket, akire felnézek, akit becsülök, és egyik személyes példaképemnek tartok.
Egy olyan korban tevékenykedett, amikor még a tudományterületek nem aprózódtak fel milliárdnyi kis szilánkra. Minden tudós értett még egy kicsit mindenhez.
Nem tisztem becslésekbe bocsátkozni, inkább csak a véleményemet közlöm, amikor azt mondom, hogy a nagy felfedezések kora letűnt.



letöltöm | download
(letöltések | downloads: 224)



12. GLECCSEREK
( rock, pszichedelika / rock, psychedelic )
2015.03.17.


Nagaarum - minden hangszer és ének, szövegek, grafika | all instruments, vocals, lyrics, artwork
Varga Betty
- ének, szövegek a Sailing at the Chilled Sea című szvitben | vocals, lyrics in the Sailing at the Chilled Sea suite

01. Rögökből bolygó
02. Szaporulat
03. Jégkorszak és tavasz
04. Raptorok kora
05. Katasztrófa
06. Sailing at the Chilled Sea pt1.: The Storm
07. Sailing at the Chilled Sea pt2.: Silent and Frost
08. Sailing at the Chilled Sea pt3.: The Melting

össz.:
(05:14)
(04:37)
(05:46)
(04:27)
(01:25)
(06:13)
(05:59)
(05:25)

(39:06)



Ahogy haladtam előre a lemez megírásával, egyre inkább éreztem, hogy rövid lesz... Majd eszembe jutott, hogy a hetvenes években nem nagyon mentek a lemezek negyven perc fölé időben, lévén egy egészséges bakelit hangzás, valahogy ilyen hosszba fér bele, a technológia korlátai miatt.
Amikor viszont észrevettem, hogy a dalok hossza milyen mintázatot ad ki, teljesen megnyugodtam. Régóta vágytam arra ugyanis, hogy összerakjak egy olyan albumot, amit akár bakeliten is ki lehet adni. A nyolc dalból álló csokor középen pont megfelezhető. Így nem csak hangzásában és hangszerelésében, de a formátumában is sikerült a tervem: hetvenes évek hangulatát idéző rocklemezt alkotni.
A Sailing at the Chilled Sea című három tételből álló szvit már majdnem hét éve elkészült, de valahogy sosem passzolt egyik kiadványhoz sem. No meg annak idején vendégzenészekkel próbáltam felvenni, de nem lett semmi a dologból. Mindig mondom, hogy a rossz eseményekből utólag előnyünk is származhat, és igazából most is ez történt. Pesszimista fejjel azt mondanám, hogy milyen kegyetlen velem a sors, hogy nem tudtam azt a kompozíciót akkor megzenésíteni, most viszont úgy érzem, hogy Isten azt szerette volna, ha minden hangszer általam íródik meg, és rögzül a "szalagon".
Így is lett.
Ha valaki elkönyvelt volna a sötét, borzalmas témák szerelmesének, most csalódni fog. Ez a lemez tiszta pozitív üzenetet hordoz. Valami olyasmit, hogy minden tél után tavasz következik.
Idézetet keresek holnap... Most inkább töltsék le, és hallgassák meg!



letöltöm | download
(letöltések | downloads: 704)



megvásárolom | buy it
ngcprod.hun [at] gmail [dot] com

(CD)




11. RABIES LYSSA
( metal, eklektika / metal, eclectic )
2014.06.28.
GS Productions (Russia)
2014.07.11.


Nagaarum - minden hangszer és ének, szövegek, grafika | all instruments, vocals, lyrics, artwork

01. Körkép (Kr. u. 2019.: mozi jelenet)
02. Belépés (feléledés)
03. Embertornádó (hatalomátvétel)
04. Kilépés (közös halál)

össz.:
(14:59)
(14:59)
(8:59)
(11:59)

(50:56)



Mindenféle kórság iránt nagyon heves (már-már beteges) érdeklődést tanúsítottam mindig is. Ezek közül is kiemelkednek a rákfajták, a Jacobs - Creutzfeld szindróma, a veleszületett betegségek, a himlő, a pestis és minden betegségek betegsége, az örök legyőzhetetlen és kíméletlen veszettség.
A lemez hallgatása előtt tudnunk kell, hogy a veszettség letalitása 100%, vagyis, aki megbetegszik, az következetesen meg fog halni. Hat esetet jegyez az orvostudomány, amikor túlélés történt, ebből egy a teljes felépülés, azonban a páciens vérszérumából veszettség antitestek nem lettek kimutatva - ergo minden tünet, és a kórlefolyás pontos megfigyelése ellenére sincs bizonyítva, hogy a Rabies Lyssa okozta volna azt a bizonyos esetet (Jeanna Giese - USA - Milwaukee-protokoll).
A betegség három stádiumát különböztethetjük meg. Az első az általános vírusfertőzésekre jellemző szakasz (hőemelkedés, láz, izgalmi állapot, szédülés). Ezután jönnek az idegrendszeri tünetek, vagyis magatartás és személyiségváltozás, dühöngés (veszettség), nyelési képtelenség, víziszony. Végül a harmadik stádiumban az izombénulás, kóma, és halál. Van úgy, hogy a beteg már ezt meg sem éri, elviszi a szomjhalál, vagy a görcsrohamok egyike.
Ha a kórságot okozó vírus olyanformán mutálódna, hogy cseppfertőzéssel is sikerülne terjednie, az világméretű kihalási eseményt okozna, vagyis a lakosság nagy százaléka áldozatul esne, megismételve egy ahhoz hasonló vészt, amit a tizennegyedik században a pestis okozott Európában (a populáció egyharmada - fele odaveszett - a búbópestist a Yersinia Pestis nevű baktérium okozza).
Egészen meglepő, hogy ez még eddig nem történt meg. A vírusok nagyon könnyen mutálódnak egyszerű felépítésüknek köszönhetően.
A kihalási eseményekkel is sokat foglalkozom, így a két témát összekapcsolva adta magát a lemez.

" – Elkaptam – mondja Needles halkan.
– Tényleg? – ránézek. – Biztos vagy benne?
– Teljesen. Fáj a fejem. Fáj a gyomrom. És fáj, ha pisilek. "


(Stephen King: Éjszakai hullámverés)



letöltöm | download
(letöltések | downloads: 1003)



megvásárolom | buy it
ngcprod.hun [at] gmail [dot] com

(Pro CD-R)




10. EVENTVM FATALI
( black metal )
2014.02.06.
NGC Prod


Nagaarum - minden hangszer és ének, szövegek, grafika | all instruments, vocals, lyrics, artwork

01. Az utolsó földrengés
02. Az utolsó meteor
03. Az utolsó járvány
04. Az utolsó tornádó
05. Az utolsó szökőár
06. Az utolsó hurrikán
07. Az utolsó korona-kidobódás
08. Az utolsó vulkán
09. Az utolsó gamma-kitörés

össz.:
(3:29)
(2:29)
(1:34)
(2:03)
(6:41)
(3:03)
(4:18)
(5:36)
(14:59)

(44:13)


Az utolsó tornádó című tételt a veszprémi P.F.A-nak ajánlom tisztelgésképpen!

Erre a lemezre kb. egy éve készülök, és eddigi talán legnagyobb büszkeségem lett. Mondhatni nagyon akartam, hogy megszülessen.
A letölthető pakkban lévő borítón is feltüntettem, de ide is leírom, hogy a készítése során nem használtam metronómot, a dobokat pedig első nekifutásra rögzítettem, két térmikrofonnal. Nem írhattam meg a dobtémákat előre, és ha rontottam a játék közben, nem futhattam neki újra, minden esetben az első verziót kellett használjam... Könnyű tehát felismerni, hogy a dobokra annyi időt szántam, amennyi a lemezen hallható belőlük.
Nem vagyok a black metal szakértője, csak egy elkötelezett rajongó. A lemez viszont egy kinyilatkoztatás, (bár ismétlem, nem vagyok szakértő) bemutatja, hogy NEKEM mit jelent a black metal. Úgyhogy tessék. Én ezt tartom színtiszta black metalnak a lemez első hangjától az utolsóig, mind szellemiségében, mind hangzásban, mind zeneileg, és a lemez fizikai megjelenésében is.
Természetesen elfogadom, ha ezzel valaki nem ért egyet, de zavarni nem fog.

Az Eventum Fatali a halál kilenc módját mutatja be. Mind a kilenc halálnem egy - egy természeti katasztrófához kötődik, illetve az okozza. Ezt tartom az emberhez legméltóbb halálnak. Akit egy szökőár vagy vulkáni piroklaszt ár végez ki, annak nincs szégyellnivalója, hiszen egy olyan erő gyűrte le, ami mindennél nagyobb. A Természet legyőzhetetlen ereje. Nem a saját egészségét tette tönkre mérgekkel, vagy szánni való életmóddal, restséggel, bűnökkel.

Nagy példaképem, Nemere István mondta:

"A természet még számtalan meglepetést, sőt kelepcét rejt, de legfőképpen az ismeretlen dolgok, jelenségek, hatások és képességek kozmikus méretű raktára, amelynek a jelek szerint még az ajtaját sem nyitottuk ki."



letöltöm | download
(letöltések | downloads: 724)



megvásárolom | buy it
ngcprod.hun [at] gmail [dot] com

(Pro CD-R)




9. BELAJA TAJGA 2.
( experimental analog electronica )
2014.01.01.
NGC Prod


Nagaarum - narrálás, gitár, basszus, szintetizátor | narration, guitar, bass, synthesizer

01. Nulla
02. Hívó szó
03. A jel
04. Tegnapelőtt
05. Spirál
06. Esemény utáni szó
07. Kitörés
08. 342k
09. A kettes doboz

össz.:
(0:58)
(4:42)
(5:26)
(4:34)
(4:50)
(5:27)
(3:54)
(2:35)
(8:42)

(41:08)

Sok időmet vette el az idei GuilThee lemez, valamint most év végén az In Vacuo, és egyszeriben azon vettem magam észre, hogy közeledik a Belaja Tajga 2. meghirdetett megjelenési dátuma. Általában az ellenkező irányból szokott jönni a probléma, miszerint hű, de hamar kész lettem vele.
Egyre inkább azt érzem, hogy én irányítom a hangokat, és a fejemben megszületett téma ténylegesen megszólal a hangfalakban is. Ezt azért tartom fontosnak leírni, mert minden zenész eleinte próbálgatásokkal, félretett "majd jó lesz még valamire" témákból építkezik. Vagyis nem az akarata érvényesül, mert az igazából nincs is még.
Nekem kb. négy évem ment el a tanulással, majd lassacskán elkezdhettem élvezni azt, hogy az akaratom érvényesül. Az az effekt pont azt csinálja, amit elvárok tőle, az a hang pont úgy rezeg, ahogy elképzeltem.
Bár a Belaja Tajga esetében ez már majdnem így volt, mégis inkább most mondom azt, hogy őrömmel tárom önök elé életem első igazán tudatos ambient anyagát.
A lemez befejezése pedig egy - legalábbis saját magam előtt - jól megfogalmazott paradoxon. Nem tudom, mennyire fog majd átjönni a lényeg Önöknek.

- You're gonna have to sleep sometime, MacReady!
- I'm a real light sleeper, Childs.

John Carpenter, Bill Lancaster, John W. Campbell Jr. - The Thing)



letöltöm | download
(letöltések | downloads: 968)



megvásárolom | buy it
ngcprod.hun [at] gmail [dot] com

(Pro CD-R)




8. BELAJA TAJGA
( experimental analog electronica )
2013.06.18.
NGC Prod


Nagaarum - narrálás, gitár, szintetizátor, cintányér | narration, guitar, synthesizer, cymbal
Varga Betty - egy mondat | one sentence

01. Megérkezés
02. Várakozó álláspont
03. Játék
04. Furcsa észlelések
05. Egy elhatározás
06. Két elhatározás
07. Súly, mi elfed...
08. ...majd eltemet...
09. ...megöl...

össz.:
(3:49)
(5:17)
(6:08)
(5:27)
(3:46)
(6:25)
(5:51)
(6:18)
(3:37)

(46:38)


>>> szövegek | lyrics (Englsih version is done) <<<

Ezt az anyagot csak azért kezdtem el összerakni, mert még nem készült el az új gitárom a nyers black lemezhez. Igazából csak ötletelgetéssel indult, mivel három hónapja nem komponáltam semmit. Aztán a dolog bepörgött, olyannyira, hogy egy kész történet is összeállt az agyamban. Az eddigi dolgaim nem vittek végig semmiféle történetet, igaz, az Űrkerttel kezdve mindegyiknek van egy központi témája.
Egyik kedvenc vesszőparipám, a tudományos kutatás manapság folytatott formájának értelmetlensége és céltalansága lett itt megzenésítve. Igen, ez részben kapcsolható az Űrkerthez, csak ott általánosságok voltak, itt pedig a sztori adott egy expedícióról, ami egy, a havas tajgán történt furcsa eseményt próbál felderíteni.
Valószínű, hogy tovább is fogom ezt fejteni később, mivel magában rejti a folytatás lehetőségét. Mind zeneileg, mind a szöveg szempontjából...
Mintegy felrémlik előttem a pillanat, amikor kinyílik a kettes doboz.

- Hey Trish... It's me... Brkhhh... Nature Fresh Milk...

(Jeff Renfroe, Marteinn Thorsson - Paranoia 1.0)



letöltöm ingyen | download free
(letöltések | downloads: 1646)
megvásárolom | buy it
ngcprod.hun [at] gmail [dot] com





7. Dreams After Death | Nagaarum - KUIPER
( funeral doom / dark ambient )
(közös megjelenés) (split)
2013.02.10. GS Productions (Russia)


Nagaarum - inden hangszer, ének, szövegek (4-5-6-7-8) | all instruments, vocals, lyrics (4-5-6-7-8)
Illés András - minden hangszer, ének, szövegek (1-2-3-4) | all instruments, vocals, lyrics (1-2-3-4-)

01. Dreams After Death - Beyond the Planets
02. Dreams After Death - Gate to the Unknown
03. Dreams After Death - Frozen Light
04. D.A.D./ Nagaarum - Kollidum
05. Nagaarum - Impakt
06. Nagaarum - A peremnél
07. Nagaarum - Dave
08. Nagaarum - A null-dimenzióhoz

össz.:
(10:18)
(15:08)
(06:43)
(07:49)
(10:31)
(07:13)
(02:27)
(11:02)

(1:11:11)

Illés András mondja:

Egész életemben vonzottak a megfejthetetlen kérdések, az ismeretlen, az ember számára nehezen elképzelhető, nehezen értelmezhető jelenségek, azok a dolgok, amik rámutatnak, hogy milyen aprók, jelentéktelenek vagyunk. Mi más, ha az űr nem ilyen?
A Kuiper öv ugyebár a Neptunuszon túli világ, (a Plútó is ide tartozik pályájának nagy részén), és ez valahol az én szememben egyfajta jelképes határ. Kapuja annak a világnak, amit csak a képzeletemben tudok megjeleníteni - talán még ott sem. Vajon mikor "lépi át" ember ezt a képzeletbeli peremet?
Bár tanúja lehetnék...
A Nagaarum project nem szimplán egy Magyarországon egyedülálló zenei produkció, hanem egy olyan alkotó munkája, akivel a zeneszeretetben, alkotásban és a világ rejtélyeivel kapcsolatosan is testvéri fonalak kötnek össze. Éppen ezért jelent nekem sokat, hogy ez a kiadvány létrejöhetett. Ezen felül a legnagyobb szerénységgel szeretném megemlíteni, hogy hasonló ütközése a doom metal színtérnek egyébként is igen ritka, és nagy öröm, hogy ezt magyarként, egy magyar barátommal hozhattuk létre. Jó hallgatózást kívánok!

Nagaarum mondja:

Most meg megint az űrbe mentem, mentünk. Mikor bő fél éve felvetettük Andrissal a split ötletét, még nem hittem volna, hogy ennyire könnyű lesz vele együtt dolgozni, hiszen előre vetítette, hogy nehezen viseli, ha valaki beleszól valamibe, miközben komponál. Mondjuk a dalokat mindenki egyedül írta meg, a Kollidumban mégis van egy kis átfedés, hiszen az ő témájával indul, és az enyémmel ér véget. Lényeg az, hogy kellemesen csalódtam, hiszen egészen simán sikerült megcsinálni ezt az anyagot.
Ha már megzenésítettem a Naprendszer külső burkát, miért ne tegyük meg ezt a belső határkővel is? A téma nagyon adta magát, és mikor Andris megkérdezte, hogy miről zenéljünk, én felvetettem, neki meg bejött a téma... Nem lepődtem meg, hiszen az én fülem számára az eddigi zenéi is az űrből zengnek lefelé.

- Justin valami olyat mondott, hogy... "a sötét bennem." Mit jelent ez? Doktor?
- Szerintem semmit sem jelent."


(Philip Eisner, Paul W.S. Anderson - Event Horizon)



letöltöm | download
(letöltések | downloads: 481)



megvásárolom | buy it
ngcprod.hun [at] gmail [dot] com





6. LOMBOTÓMIA
( dark ambient )
2012.11.10.
NGC Prod


Nagaarum - szintetizátor, gitár, doromb, szék, dob | synthesizer, guitars, jew's harp, chair, drum
Varga Anita és Betty - szirének | sirens

01. Madarak a dolgozószobám párkányán (I.)
02. Madarak a dolgozószobám párkányán (II.)
03. Madarak a dolgozószobám párkányán (III.)
04. Szirének húzták le a mélybe (kapirgált, mert naiv volt) (I.)
05. Szirének húzták le a mélybe (kapirgált, mert naiv volt) (II.)
06. A birkák éjszakai ütközete
07. A rovátkolt barmok végső győzelme

össz.:
(8:04)
(5:44)
(3:47)
(4:02)
(5:18)
(5:11)
(11:57)

(44:03)

Most a Földön maradtam. Mivel szépen lassan kezdem megtanulni, hogy bizonyos műfajoknak mik az ismérvei, rá kellett ébrednem, hogy a Nanoverzum bizony nem kimondottan ambient lemez lett. Nem mintha bármi bajom is lenne vele, csak eszembe jutott, hogy akkor most tényleg csináljunk egy ambient anyagot.
A bolygónkon, amióta a történelmet jegyezzük, a technlológia és a természet egymással harcol. Mivel az élővilágot irtjuk, a térnyerés, és erőforrások beszerzése miatt, így létre kellett hozni a "természetipart". Ez rossz kifejezés, erőltetett, de nem találtam jobbat. A természetipar a tudománycsatornákon keresztül juttatja el a dzsungelt, a sivatagot, vagy az óceán mélyét azokhoz, akiknek sosem lesz lehetősége eljutni ezekre a helyekre, mivel a technológia szolgái... De mindegy, mert a rovarok úgyis legyőznek mindenkit és mindent. Vlagyiszlav Tyitov mondta:

"A természet változásával az ember mindig várja, hogy valami megváltozik az életében."

Nos... Amerre a természet jelenleg változik, az garantáltan változást fog hozni a mi életünkben is. Szorítok a természetnek... Vesszen a technológia! És ha ezzel együtt jár... Hát vesszen az emberiség is!



letöltöm | download
(letöltések | downloads: 2735)



5. OORT II.
( post / doom / black )
2012.09.10.
szerzői kiadás | author's edition


Nagaarum - torok, gitár, basszusgitár, doromb, szintetizátor és dob programozás | throat, guitars, bass, jew's harp, synthesizer and drum programming

01. Stagnum
02. A haj(l)ító
03. Az elrabolt szikla
04. Jégflerek
05. Sedna

össz.:
(9:34)
(7:36)
(9:39)
(0:41)
(12:35)

(40:05)

Ennek a lemeznek meg az adta az apropóját, hogy a korábbi témát még nem éreztem lezártnak, valahogy hiányérzetem volt. Lehet, hogy az Oort rövidsége miatt, hiszen azért nem nagyon jellemző rám az ötven perc alatti játékidő (a Nanoverzumot leszámítva, de az más volt, mert eleve két lemez van egyben).
Még távolabb hatoltam a mélyűrben ezúttal, az egyik dalban a történet szerint ki is lépünk az Oort-felhő határain túlra a csillagközi térbe. Azt a kritikát kaptam nemrég, hogy rajtam kívül ezeket a dalokat senki nem fogja érteni, ahogyan a címeket sem. Ezért összeállítottam egy rövid segédletet a téma hátterének megtámasztása céljából. Akit érdekel, megtalálja a .zip pakkban, de ITT is el lehet olvasni.
Együttesen az Oort és az Oort II. a nyolcvankét perc hosszal már egy tetemes mennyiségű, és jó sokáig boncolgatható alkotás lett. Természetesen tele technikai hibákkal és torz megoldásokkal. De az élet már csak ilyen. Tele van hibákkal és torz dolgokkal. Paolo Coelho meg azt mondta, hogy:

"Az Univerzum vállalja, hogy kijavítja helyettünk a hibákat."



letöltöm | download
(letöltések | downloads: 3647)



4. OORT
( post / doom / black )
2012.07.03.
szerzői kiadás | author's edition


Nagaarum - torok, gitár, basszusgitár, doromb, szintetizátor és dob programozás | throat, guitars, bass, jew's harp, synthesizer and drum programming

01. 50-100 (60-120?)
02. Fagyott állandóság
03. Vaksötét pontok
04. Szilárd köd
05. Gyújtópont és idő

össz.:
(11:37)
(10:44)
(5:35)
(8:00)
(6:11)

(42:07)

Elég sok post rockot hallgattam mostanában ahhoz, hogy ezt tegyem ezúttal. Ugyanígy vagyok a doommal. A doom legtöbb változata felé is elég szép elmozdulást tettem.
Az Oort pont arra lesz jó, hogy segítsen ráhangolódni az Illés Andrissal való splitre, illetve tegyek pár lépést a felé a világ felé, amit ott szeretnénk bemutatni majd.
Hogy miért megint a Világűr? Hát mi más legyen? Az mindenhol ott van. És mindig ott van. A "hosszú" életünk során szinte semmit nem változik, fagyos és végtelen, de izgalmas és változatos.
Ez az anyag önmagamhoz képest egyértelműen túl lett csiszolva, pedig két hétig sem tartott megírnom és felvennem. Ha valaki ezen értetlenkedne, és úgy érzi, hogy amit tavaly csináltam, az jobb, megnyugtatom, lesz olyan is ismét...
A szokásos idézetet ezúttal a sajátjaim közül választom ki:

"... Az az igazán kiszámíthatatlan, ami néha az, és néha nem az...!"



megvásárolom



NUT - A néma vendég
(könyv - book - only in Hungarian)

2012.16.12.
Novum Publishing
Formátum: 12 x 19 cm
Oldalszám: 278
ISBN: 978-615-5207-22-8

A XXI. század második felében fénylő pontot vesz észre egy űrszonda egy sötét hold felszínén, ami furcsa, néha zavaros, ellentmondásos eseményláncolatot indít el. Az egyik legijesztőbb dolog, amikor nem tudunk különbséget tenni képzelet és valóság között. Ilyenkor kiléphetünk testünkből, kívülről szemlélve az eseményeket, esetleg fordítva, más idegen jelenlétet érzünk bensőnkben. A fordulatokban gazdag, örvénylő, időnként filozofikus témákat súroló sci-fi fő kérdése, hogy mi a megismerés, mi annak a menete, valamint hol lehet az a pont, ahol az emberi mivoltunkat meghatározó kíváncsiság már beteges jellemrajzokat formál meg.


letöltöm | download
(letöltések | downloads: 445)



3. NAGAARUM - NANOVERZUM
( elektronika / ambient )
MÜON - HÉT ÉG
( post / ambient )
(közös megjelenés) (released together)
2011.11.12.
szerzői kiadás | author's edition


Nagaarum - Nanoverzum:
Nagaarum - analóg szintetizátor | analogue synthesizer


76 - Lét
77 - Szem
82 - Egó
90 - Agy
94 - Erő
02 - Hiány
00 - Alvás

össz.:
(0:31)
(10:11)
(1:11)
(6:56)
(10:36)
(2:20)
(5:31)

(37:16)

Müon - Hét ég:
Pirisi Ákos - minden, ami elhangzik | everything what sounds

Ata-Isis
Sis-Tórem
Numi-Tórem
Hadúr-Tórem
Szellemek ege - I. rész
Szellemek ege - II. rész
Terembura

össz.:
(5:38)
(9:49)
(2:37)
(8:40)
(5:10)
(6:17)
(6:23)

(44:34)

NAGAARUM

Ákossal nagyon hasonló, és nagyon különböző is a zenei ízlésünk. Valamikor a nyár elején fogalmazódott meg az ötlet (úgy rémlik neki), hogy a soron következő kiadványainkat adjuk ki közös csomagban (amint fizikai megjelenésről beszélünk, ez a csúnya idegen szóval a splitet jelenti majd). Erre hevesen elkezdtem bólogatni (úgy rémlik én), és nekiugrottam, hogy befejezzem az anyagot, amin akkor dolgoztam. Ez volt az Űrkert, ami viszont már nagyon előrehaladott állapotban volt Ákoséhoz képest, így az kijött egymagában, és alig egy hónap alatt megcsináltam a Nanoverzumot.
A cél eleve az volt, hogy az egész lemez csak szintetizárorra épüljön, semmiképp nem terveztem rá más hangszert. Az Űrkerttel elmentem egy olyan fémes irányba, ami után ez szükséges volt, hiszen a Nagaarum nem metálzenekar elsősorban. Úgy érzem, hogy az egyensúly most állt helyre.
A Nanoverzum konceptlemez, csak épp szövege nincs. A számcímek beszédesek, szolgáljanak mindenféle magyarázkodás helyett!
Tulajdonképpen inspirált Ákos is, mivel az Űrkert megjelenése után hallottam egyben az egész anyagát. Elnézést. Mikor meghallottam Ákos anyagát, akkor találtam ki, hogy amennyiben ő az Univerzum megteremtéséről ír, akkor én egy személyes, belső Világegyetemet fogok előadni, ahogy megéli egy kicsi egyed. Ez nem feltétlen ember. Ez egy kis lény, a földi lét kis darabja. A lényeg az, hogy egyedi, tehát objektum. Amit Ön, kedves hallgató kihall, az pedig szubjektum lesz. Sok szerencsét a Nanoverzum felfedezéséhez!

- Nagaarum -

MÜON

A névről

A müont, egy részecske nevét, akkor kezdtem alkotói névként használni, amikor olvastam az ún. Müon-paradoxonról. Nem részletezem – neten kutatható a téma -, elég az hozzá, hogy a földfelszínen mérhető müonok által nyert bizonyítást az időkontrakció elve, azaz a különböző sebességű mozgást végző testekhez, részecskékhez tartozó különböző idők, azaz a relatív idő létezése és a saját-idő fogalma.

A számítógép segítségével történő "zenélésről" és a kiadásról

Ennek kezdete az én esetemben valamikor az egysejtűek kialakulása környékére tehető... Akkor kezdett foglalkoztatni a téma, amikor még két egyformát sem tudtam leütni a dob mögött (bár, ez nem mindig sikerül manapság sem), a gépem pedig egy 5x86-os volt egy 42,5 megás(!) vinyóval és egy Gravis hangkártyával. De ott figyelt rajta a csudálatos Scream Tracker. Aki foglalkozik zene készítésével számítógépen, annak lehet fogalma arról, hogy ez mit is jelent… Azóta sok víz lefolyt a Dunán, átalakult a technika, elérhetővé vált számomra is a MIDI, mint eszköz a zenéhez, valamint átalakultak a miértek és a hogyanok is. Nyilván én is változtam.
Sok-sok zene készült itt a Müon- műhelyben eddig is. Jók, rosszak, hallgathatóak és beteg dolgok egyaránt. Eleddig nem foglalkoztam a "nótáim" – amiket csak „szüttyedvényekként szoktam említeni – megjelentetésén, mert sok más dolog kötött le: a munkám, a zenekaraim, az azokkal történt felvételek, próbák, koncertek, ilyen-olyan beugrásos irgalmatlanságok stb...
Néhány hónapja viszont olyan változások történtek, amik lehetővé tették a koncepciózusabb, "odafigyelősebb" zenei munkát, valamint teret adtak a „hogyan is legyen tovább?” típusú gondolatoknak. Így született az ötlet, hogy ha már úgyis eljutottam fejben oda, hogy t’án ki kellene hivatalosan is adni a "szüttyedvényeket", akkor miért ne tegyem olyan emberrel közösen, aki szintén ráérzett a számítógép használatával létrejövő gondolat- zene-gondolat transzformáció remek, alkotásvágyat keltő ízére, sőt, lemezkiadás, ötletek megvalósítása, megoldási gazdagsága és a netes kommunikáció terén lényegesen előrébb jár nálam, ráadásul sok dolgot hasonlóan lát, mint én.

A Hét égről

A lemezt az Arvisurában leírt, Agaba, Batour és Uzapani fősámánok rovása szerinti ősmagyar teremtéstörténet, a Hét Ég megteremtésének története ihlette. Megpróbáltam a leírt történéseket, érzéseket zenei formába önteni. Hogy jól-e, vagy rosszul, azt majd eldöntitek. A lényeg nem is a megszületett zene fogadtatásában van, hanem magában a folyamatban.
A lemez leginkább ambient kategóriába sorolható annak ellenére, hogy néhol előfordulnak benne keményebb, elborultabb témák is. A hangszereket – a gitár, a basszusgitár, a citera és a környezeti zörejek kivételével - MIDI-billentyűzeten játszottam fel. Igen, sajnos a dobokat is úgy "rajzoltam", mivel itthon – szomszédkímélő hozzáállásom miatt - nincs lehetőségem élőben feljátszani, ráadásul senkit nem akartam ezen lemez készítésébe bevonni. Viszont igyekeztem úgy megcsinálni a dobsávokat, ahogyan játszom, játszanám ezeket a dob mögött ülve.
A címek többnyire - valamint a csak egyetlen "dalban" előforduló szöveg is – személynevek, és azok felsorolásai, kivéve nyilván a Szellemek egét és a Teremburát, amely utóbbi elsőre viccesen hangozhat, amíg meg nem tudod, hogy az az Első Ég, vagyis a látható, bennünket borító eget nevezték Teremburának.
Az album megjelenésének dátuma Édesapám születésnapja is egyben. A rajta hallható zenét – a Teremburában felhangzó citeraszót pedig különösen – az Ő emlékének ajánlom.
Meghallgatásához nyugalmat, a keltett érzelmekre való odafigyelni tudást és elmélyülést ajánlok és kívánok!

- Pirisi Ákos -
akosovics(kukac)gmail(pont)com





letöltöm | download
(letöltések | downloads: 391)



2. ŰRKERT
( post / black / elektronika / ambient )
2011.09.27.
szerzői kiadás | author's edition


Nagaarum - hörgés, szavalás, ének, szintetizátor és dob programozás, gitár, basszusgitár | grunt, speak, vocals, synthesizer and drum programming, guitars, bass
Varga Betty - ének (A manipulált) | vocals (A manipulált)

01. Gásatszit
02. Molyember
03. rmWdtk
04. Befagyott álom
05. A manipulált
06. Függelék
07. 1069 bar
08. A manipuláló
09. A peptofób
10. Tundra

össz.:
(4:47)
(3:21)
(6:42)
(4:46)
(5:44)
(3:37)
(1:13)
(8:34)
(2:07)
(9:34)

(50:25)

Ez a lemez az előbbinek az egyenes ági folytatása tulajdonképpen. Egyre több ötletem született meg gitárra, mert folyamatos ismerkedésem a hangszerrel azt eredményezte, hogy mostanra bátrabban bevállalom a riffeket.
Tulajdonképpen egy hónapja is megjelenhetett volna már, igaz máshogy festett volna az összkép egy kicsit. Semmiféle változás nem történt az Űrerdőhöz képest a hangszerparkban, még csak húrokat sem cseréltem a gitárokon. A tudományos világ elfajulását választottam témának (igen, itt van konkrét téma, az elsőn nem volt). És úgy érzem, hogy megint haladtam egy pár centit affelé a bizonyos eklektikusság felé, amit egy párszor jellemzőként említettek különböző kritikusok. Ismét sikerült a végletek felé terelgetni egy zenei anyagot.
A dalok meglepően gyorsan áltak össze, igazi kihívást talán csak az rmWdtk jelentett, aminek az első riffje ritmikailag egy kicsit összezavart párszor, főleg feléneklés közben. A szövegét Oravecz Zoltán barátom egyik novellája a Primitív jövő inspirálta.
Néha úgy éreztem, hogy az anyag túlcsiszolódik, és eltávolodok a nyersességtől és a koszlott hangzástól. Tény, hogy egy kicsit tisztább a kép, mint az Űrerdőn, de merem remélni, hogy még csak távolról sem lehet a sterilitás nyomait felfedezni a cuccon.
Mellesleg a múltkor idéztem, hát most is megteszem. A Venom gitáros Mantas jelentette ki '84-ben egy koncertjükön:

"...Rengeteg zenekar figyel ma este árgus szemekkel és arra vár, hogy a Venom hibázzon. Nos, mi magunk vagyunk a kibaszott hiba...!"

Csak annyi a különbség, hogy engem nem figyel rengeteg zenekar :-DDD.



letöltöm | download
(letöltések | downloads: 1535)



1. ŰRERDŐ
( elektronika / ambient / black )
2011.06.10.
szerzői kiadás | author's edition


Nagaarum - hörgés, szavalás, ének, szintetizátor és dob programozás, gitár, basszusgitár | grunt, speak, vocals, synthesizer and drum programming, guitars, bass

01. Körtér
02. Póküreg
03. Öszvér menet
04. Tériszony
05. Termelési szünet
06. Űrbögre
07. Mjölnir
08. Gamma
09. Galaktikus gőzmozdony
10. Vérvörös temetés
11. 1068 bar

össz.:
(3:58)
(8:48)
(2:09)
(4:25)
(4:33)
(4:58)
(6:22)
(5:21)
(1:38)
(4:26)
(10:04)

(56:42)

2004-ben kezdtem el bűvészkedni a számítógépen zenéléssel, még évekkel azelőtt, hogy a GuilThee megalakult volna. Tatabányán összekomponáltam primitív cuccokkal 33 percet ambient tételekből.
Utólag visszahallgatva zeneileg mindet vállalom, szeretem, és a következő Nagaarum lemezen ismét fogok ezekből válogatni. Az Űrerdőn egyedül az első tétel szerepel közülük. Az 1068 bar az után született meg, amikor eldöntöttem, hogy a Pigballoon nevet vált a metálos tételek megjelenése miatt. Ez 2011 május utolsó hetében volt. A Póküreg és a Gamma fel lett "gitárosítva", az Űrbögrére meg ránarráltam a regényemből egy részletet. A Mjölniren próbálgattam először a hörgést, de pocsékul sikerült, ezért totál széttorzítottam, hogy ne is lehessen felismerni.
Talán a Mjölnirrel izzadtam a legtöbbet.
Viszont úgy érzem, hogy végig hű tudtam maradni az eredeti elképzeléshez. Egy nagyon ósdi, nagyon analóg hangzásvilágot szerettem volna visszaadni, kopogósan, dohosan, mintha a szemétdombról szedte volna fel valaki, mert megtetszett a formája. A gitárok az Ibanezemen lettek feljátszva vonalból, egy kilazult híd pick-uppal, lestrapált húrokkal. A basszusgitáron szintén nem volt húrcsere, bár a hangszer nagyon jó állapotban van. Összességében a hangcuccal nincs baj, de nem voltam hajlandó túllihegni a felvételt, túl sokszor nekifutni. Azt az érzést szerettem volna visszaadni, amit a Malomkő utca áraszt, azt a lazaságot, amit a témák kitalálásakor éreztem.
Az egésszel kapcsolatban azt tudom mondani, amit Kurt Cobain mondott, mikor valaki szólt neki, hogy hamis a gitárja:

"...Ez nem erről szól!..."